5 pagrindiniai mitai susiję su būsto pardavimu

Nekilnojamojo turto pardavimas yra painus, daug žinių, laiko bei pastangų reikalaujantis procesas. Svarbu žinoti kaip būstą tinkamai parengti pardavimui, kaip pateikti informaciją potencialiems pirkėjams bei kaip tinkamai sutvarkyti visus sandoriui reikalingus dokumentus. Natūralu, jog esant dideliam kiekiui informacijos, būsto pardavimo procesą apraizgęs ir didelis kiekis klaidinančios, realiąją situaciją iškreipiančios informacijos.

Mitai, apsunkinantys nekilnojamojo turto pardavimą

Mitai, susiję su nekilnojamojo turto pardavimu, egzistuoja visuomet. Siekiant, jog būsto pardavimas būtų sklandus, greitas ir įgyvendintas efektyviai, svarbu atsirinkti, kuri visuomenėje vyraujanti informacija yra tiksli, o kuri – nutolusi nuo realiosios situacijos rinkoje.

#1 – Kapitalinis remontas padidina būsto kainą

būsto pardavimas Vyrauja nuomonė, jog kapitalinis remontas gali ženkliai pakelti parduodamo būsto kainą. Dėl šios priežasties, prieš pradedant objekto pardavimo procesą, pardavėjai neretai svarsto investuoti į jo atnaujinimą. Tikimąsi, jog investicijos atsipirks didesne pardavimo kaina, tačiau, dažnu atveju, realioji situacija būna kiek kitokia. Kiekvieno žmogaus skonis, požiūris į interjerą bei būsto įrengimą yra skirtingas. Tai kas gražu, kokybiška ir patogu pardavėjui, gali visai nepatikti pirkėjui. Tokiu būdu, pardavėjo atliktas kapitalinis remontas nesukurs vertės pirkėjui. Įsigijęs būstą interjerą bei įrengimus jis perdarys pagal save. Net ir sutapus pirkėjų bei pardavėjų skoniui, realu, jog investicijos skirtos remontui bus per didelės, jog jas kompensuotų būsto kaina. Vertinant kainą, reikia atsižvelgti į panašaus tipo objektų pasiūlą rinkoje, tad įtraukus realiąsias remonto išlaidas, būsto kaina gali iškristi iš paklausiausių objektų sąrašo. Galiausiai, didžiąja dalimi atvejų, pirkėjai rinksis prastesnės būklės, tačiau ženkliai mažesnės kainos būstą, kurį galės įsirengti pagal savo poreikius. Tokiu būdu kapitalinį remontą atlikęs pardavėjas bus priverstas mažinti būsto kainą, o investicijos skirtos atnaujinti būstą, bus panaudotos netikslingai. Tad, siekiant išvengti nuostolių, rekomenduojama pašalinti tik esminius, akį rėžiančius trūkumus, o visa kitą palikti įsirengti jau naujiesiems būsto valdytojams.

#2 – Būsto pardavimas priklauso nuo metų sezono

Nekilnojamasis turtas yra prekė, kurios pardavimui metų laikai turi itin mažai įtakos. Potencialūs pirkėjai būsto paieškas vykdo visus metus. Nesvarbu, ar už lango žiema, ar vasara. Vienintelis veiksnys, darantis įtaką rinkos aktyvumui yra atostogų bei švenčių periodai. Išlieka tendencija, jog būstų pirkimo intensyvumas šiek tiek sumažėja žiemos švenčių periodu – Kalėdų bei Naujųjų metų savaitėmis.

Taip pat įtakos aktyvumui rinkoje turi ir vasaros atostogų metas, kuomet dalis potencialių pirkėjų poilsiauja. Tačiau, kartu, tai nėra netinkamas metas skelbti būsto pardavimą. Pastebima tendencija, jog vasara yra metas, kuomet būsto paieška rūpinasi iš užsienio grižę šalies gyventojai. Tad tinkamai paruošuss būstą, objektyviai įvertinus jo kainą bei užtikrinus kokybišką informacijos apie jį sklaidą, metų laikas pardavimo procesui įtakos daryti neturėtų.

#3 – Parduodant tiesiogiai sutaupoma daug lėšų

būsto pardavimas Vienas iš aktualiausių klausimų prieš pradedant būsto pardavimą yra nekilnojamojo turto brokerio svarba. Senus laikus menantis stereotipas, jog brokerio sukuriama pridėtinė vertė pardavėjui ir pirkėjui – minimali. Tai sekanti išvada – parduodant būstą tiesiogiai sutaupoma finansinių lėšų. Šiandieninėje nekilnojamojo turto rinkoje veikia savo srities profesionalai. Žmonės, kurių darbas pardavimo sandorį pasiekti greitai ir įvykdyti sklandžiai. Kaip ir kitų profesijų atstovai, profesionalūs nekilnojamojo turto brokeriai siekia ir ilgalaikių tikslų – įsitvirtinti rinkoje, suburti pastovių klientų ratą bei būti vertinami už savo aukštą kompetenciją. Dėl šių priežasčių, dirbdami ties nekilnojamojo turto objektu brokeriai siekia atitikti aukščiausius kliento lūkesčius. Kitaip tariant, nudirbti kiek įmanoma daugiau darbo už jį: taupyti kliento laiką, finansinius bei jėgų resursus, numatyti kiek įmanoma daugiau rizikų ir jas pašalinti, surasti pirkėją bei užtikrinti, jog sandorio eiga būtų sklandi, o visos būtinos įstatyminės procedūros įgyvendintos pagal teisinius reikalavimus. Tokiu būdu sutaupoma daug finansinių resursų, laiko bei pastangų. Taip pat išvengiama rizikos, jog pardavimo procesas sukels daug streso, abejonių ir nežinomybės.

#4 – Nustatant kainą būtina palikti vietos deryboms

Tai vienas populiariausių įsitikinimų pardavėjų tarpe. Žinoma, natūralu, jog vyraujant tokiai nuostatai, nusidėrėti pasirengęs ir dažnas pirkėjas. Tačiau svarbu turėti omenyje, jog šiandien potencialus pirkėjas renkasi iš daugelio panašaus tipo objektų dar net neapžiūrėjęs būsto. Tyrinėjant skelbimus, būtent kaina yra pagrindinis rodiklis, lemiantis ar pardavėjas sulauks potencialių pirkėjų vizito. Nustačius aukštesnę pardavimo kainą, net ir su mintimi, jog dalis jos yra skirta deryboms, potencialių klientų pardavėjas gali sulaukti mažai. Naršydami parduodamų objektų sąraše pirkėjai ieškos patraukliausios kainos pasiūlymo, per daug nesusimąstydami, kiek sumažinti kainą yra pasiruošęs būsto  savininkas.

#5 – Yra vienas teisingas kelias į būsto pardavimą

būsto pardavimas Tobulėjančios technologijos, nuolat augantys socialiniai tinklai ir jų atveriamos galimybės neaplenkia ir būsto pardavimų srities. Siekiant parduoti būstą, tikslas išlieka tas pats – pasiekti kuo daugiau potencialių pirkėjų. Tačiau priemonių ratas jau gerokai išdidėjęs. Jei seniau reklama apie parduodamą būstą buvo skleidžiama iš lūpų į lūpas, vėliau – rašytinių ir spausdintinių skelbimų pagalba, tai šiandien galime naudotis dar ir interneto – skelbimų portalų bei socialinių tinklų – teikiama nauda. Priemonių ir vietų potencialių klientų paieškai turime aibę. Taip pat ir būdų, kaip būstą pateikti vizualiai. Tai profesionalios fotosesijos, vaizdo įrašų gamyba, būsto plano maketai, 360 laipsnių vizualizacijos, vaizdo medžiaga iš dronų ir kita. Dėl šių priežasčių vieno teisingo, šabloninio būdo, kaip atlikti klientų paiešką – nėra. Siekiant parduoti galima pasitelkti įvairias – tiek tradicines, tiek pažangias ir dar mažai naudojamas – metodikas. Galima ieškoti pirkėjų tik naujienų portaluose, o galima išnaudoti ir socialinių tinklų galimybes. Būstą galima fotografuoti įprastai, tačiau jei jis apsuptas įspūdingos gamtos – kodėl nepabandžius šių privalumų atskleisti filmuojant dronu? Kaip ir kiekvienoje kitoje srityje, taip ir būsto pardavime – kuo didesnės pastangos, tuo geresni rezultatai.

Tiksli informacija – raktas į sklandų pardavimą

Teisinga ir tiksli informacija yra įrankis, leidžiantis norimą tikslą pasiekti tiesiausiu keliu. Nekilnojamojo turto srityje gausu stereotipų, mitų ir kitos klaidinančios informacijos, kuri gali gerokai apsunkinti iš pažiūros paprastus procesus. Siekiant veikti efektyviai, rekomenduojama bet kokią informaciją vertinti kritiškai, o kylant menkiausiems neaiškumams, konsultuotis su nekilnojamojo turto srities profesionalais.

Skambinti Užklausa